粋華志義

airbnbのMeetupに行ってキタ件

Thank you so much for your kindness!
I swear, we never met such a kind persons like you and your husband. Usually people in other countries are totally different. Thailand was our dream for a very long time, and with you our trip become much better. Even wonderful, cause your help makes us feel safe.
This is a big honor for us, can’t thank you enough)

先ほどゲストからいただきましたメッセージ。うれし

ところで今日、airbnbのエクスペリエンス(体験ホスト)の集まりがあったのでスタッフを連れて行ってきました。

正直、その内容に関しては得るものがなかったけれど、そのスタイルには感心しました。

感心したポイントはいくつかあるけれど中でもとりわけ感じたことは、フラット感がすごい。今まで自分が行ってきたセミナーなり、こうした集まりには主催者側と参加者との距離感があったわけだけれども、その距離感がないとゆうか。

あ、こんなやり方もあるんだな。って。

airbnbは問合せに関しても“対個人”できちんと対応してくれるのでそんなところも好き。単純に収入となって楽しんで感謝されて、その上学ぶことができる、さらには自分の場合、おもてなしの実践の場でもあるのでairbnbはおもしろい。